WTF : Jutawan Hadiahkan Jiran Rumah Mewah Untuk Balas Budi






Xiong Shuihua nyata bukan sebarang jutawan sebaliknya beliau terbukti seorang kaya yang berhati mulia. Beliau membuktikannya dengan membina rumah mewah untuk 18 keluarga dengan percuma.



Keluarga terbabit merupakan bekas jirannya ketika dia membesar di sebuah kampung di Xiongkeng di Xinyu.



Selepas Xiong Shuihua, 54, menjadi jutawan dalam industri besi, dia memutuskan untuk membalas budi baik penduduk kampung dengan melakukan sesuatu kepada mereka secara percuma.



Xiong Shuihua kemudiannya merobohkan rumah kayu dan membina rumah banglo kepada penduduk yang selama ini membantu dan memberikan sokongan kepadanya ketika dia kecil.



Pembinaan rumah mewah berkenaan melibatkan kos kira-kira £4 juta.



Selain itu dia juga menjanjikan makanan percuma tiga kali sehari kepada warga emas dan mereka yang berpendapatan rendah.



“Saya mempunyai wang dan saya tahu apa yang saya lakukan. Saya juga tidak mahu lupa di mana asal usul saya,’’ katanya yang mahu mengenang jasa mereka yang membantu dia dan keluarganya selama ini.



Dalam pada itu, seorang warga emas, Qiong Chu, 75, berkata, ibu bapa Xiong Shuihua sendiri seorang yang baik hati dan kini anak mereka mewarisi sifat yang sama.


Category Article

What's on Your Mind...