SEXY : Ratu Cantik Dunia 2014 Milik Miss Afrika Selatan (3 Gambar)

Keputusan pertandingan berprestij ini sememangnya sentiasa dinanti-nantikan dunia meskipun secara tradisinya ianya dijalankan setiap tahun.





Pertandingan Ratu Cantik Dunia melakar sejarah buat tahun 2014 apabila seorang gadis jelita dari Afrika Selatan telah dinobatkan pada pertandingan akhir yang berlangsung di London.



Miss Afrika Selatan bernama Rolene Strauss, 22 tahun ini telah dinobatkan sebagai Ratu Cantik Dunia 2014 sekaligus dikalungkan selempang dan mahkota berkilauan oleh Ratu Cantik Dunia 2013, Megan Young dari Filipina.













Memetik sumber dari sebuah portal tempatan berkata, Strauss yang merupakan seorang pelajar perubatan berjaya menduduki takhta pemenang sebelum diraikan dengan acara kemuncak bunga api di pusat pameran ExCeL di timur London.



Manakala, naib juara pertandingan ini dianugerahkan kepada Miss Hungary, Edina Kulcsar dan pemenang ketiga diberi kepada Miss Elizabeth Safrit.



Selain itu, acara ini turut memberi anugerah khas kepada Ratu Cantik Dunia 1994, iaitu bintang Bollywood terkenal Aishwarya Rai.



Aishwarya Rai, 41 tahun hadir ke atas pentas di temani keluarga tercinta iaitu suaminya, Abhishek Bachchan dan anaknya perempuannya serta ibu pelakon India itu.



Menurut laporan AFP, keputusan pertandingan akhir ini disaksikan oleh billion penonton menerusi kaca televisyen dari seluruh dunia.


Category Article

What's on Your Mind...