QZ8501: Khairunisa Haidar Seorang Yang Ceria Dan Suka Berselfie (Gambar)




Pangkalan Bun :Sehingga sekarang dihari keempat operasi pencarian mangsa nahas pesawat QZ8501 pihak penyelamat hanya baru menemui 7 mayat di Selat Karimata, di perairan Pangkalan Bun, Kalimantan Tengah.



Memetik laporan dari sebuah blog hari ini, semua jenazah ini temui agak jauh antara satu sama lain kerana arus laut dan ombak kuat membuatkan jenazah mereka hanyut ke merata tempat.



Jenazah yang ditemui pagi semalam telah berjaya dikenal pasti identiti mereka iaitu seorang peramugari AirAsia, Khairunisa Haidar, kerana terdapat “nametag” pada baju mangsa dan tanda lain seperti cincin di jari manis pada tangan sebelah kiri dan jam tangan Alexandre Christie.



Khairunisa atau nisa adalah seorang yang sangat ceria dan suka bergambar mempunyi ramai pengikut di laman sosial nya amat gemar berselfie dan memuat naik gambar-gambar kehidupan peribadi nya di laman sosial.



Semoga arwah nisa di tempatkan bersama-sama insan-insan yang diredai yang maha esa, Proses kenal pasti ini akan dijalankan oleh 25 orang pakar forensik dari pasukan Disaster Victim Identification Mabes Polri dengan perkara yang cuba dikenal pasti adalah keserasian dengan data sebelum jenazah meninggal dengan data selepas jenazah meninggal.


Category Article

What's on Your Mind...