Buku Promosi Yahudi Dijual (Gambar)



SEBUAH rak buku yang tertera slogan Bangkitlah Israel (dalam bulatan) dipamerkan pada pesta PBAKL di PWTC, Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Sebuah gerai yang dibuka sempena Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2015 (PBAKL) kali ini mungkin mengejutkan rata-rata pengunjung kerana gerai berkenaan mempamerkan buku-buku yang mempromosikan negara Israel dan agama Kristian dalam bahasa Melayu.

Sebuah rak di gerai buku itu secara terang-terangan mempamerkan ayat yang boleh mencetuskan kontroversi iaitu ‘Kasih dan Rahsia Tersembunyi Tuhan untuk Akhir Zaman, Bangkitlah Israel’.

Tinjauan Kosmo! mendapati judul buku yang dijual di gerai itu telah diterjemahkan dalam bahasa Melayu antaranya, Bangkitlah Israel, Pesanan Salib dan Neraka hasil tulisan seorang paderi terkemuka yang berasal dari Korea Selatan, Dr. Jaerock Lee.

Dua nashkah yang diterjemahkan itu dijualkan dengan harga RM45.

Jaerock merupakan seorang paderi yang telah menjalankan 123 misi mubaligh di seluruh dunia antaranya di Kenya, Jerman, Israel, China dan termasuklah Amerika Syarikat.

Buku hasil tulisannya iaitu Pesanan Salib telah diterjemahkan ke dalam 76 bahasa dan diedarkan di gereja di seluruh dunia termasuklah di Johor baru-baru ini.

Sumber: Kosmo


Category Article

What's on Your Mind...