BUDAK 2 TAHUN NYARIS DICULIK


Just nak share kat korang semua.

Kejadian berlaku semalam 18.05.2015. Anak aku yang paling bongsu umur 2 tahun nyaris kena culik kat IJN Jalan Tun Razak, di lobi.

Kisahnya, mak mertua aku bawa abang dia pergi pemeriksaan jantung di sana. Jadi dia bawalah anak aku seorang.

Aku dengan isteri tak ikut sekali pada masa itu. Mak mertua aku letak sekejap anak aku di kerusi sebab nak jawab panggilan telefon. 

Tahu-tahu je anak aku dah tak ada di situ.

Punyalah terkejut mak mertua aku sambil berlari mencari anak aku. 

Ada seorang jururawat nampak anak aku. Dah kena dukung oleh seorang perempuan, pakai tudung. 

Baju anak aku dah kena tukar dengan pakaian lain. Nasib baiklah ada seorang jururawat yang kenal mak mertua aku, dia perasan anak aku menangis sekuat hati.

Jururawat itu pun kejar perempuan itu dan tanya anak siapa yang dia dukung.

"Ini bukan anak awak ni. Saya kenal nenek dia. Awak nak bawa dia ke mana?," tanya jururawat berkenaan. 

Perempuan itu terus takut dan letak anak aku di lantai dan cabut lari. 

Aku terkilan sebab tak dapat tangkap perempuan itu. 

Tolong sebarkan. Kejadian semalam ini boleh berlaku pada semua orang. Tolong awasi anak masing-masing. 

P/s: terima kasih kepada jururawat yang nampak anak aku dilarikan masa kejadian itu. Jasamu aku kenang sampai mati.


Category Article

What's on Your Mind...