KETAHUI CIRI-CIRI SUAMI MEMILIKI PEREMPUAN SIMPANAN


ADAKAH betul suami memiliki perempuan simpanan kerana ingin pendamping yang lebih cantik? Faktanya tidaklah sebegitu.


Gary Neuman, kaunselor perkahwinan dan penulis buku The Truth about Cheating: Why Men Stray and What You Can Do to Prevent It, mendedahkan bahawa 88 peratus lelaki yang dikaji selidik mengaku isteri mereka jauh lebih cantik daripada wanita simpanan. Namun, perasaan tidak puas terhadap perkahwinan akhirnya mendorong mereka untuk mencari wanita lain. Lelaki mencari wanita lain yang membuat mereka merasa selesa, dikagumi, dan dihormati.

“Lelaki adalah makhluk yang sangat emosional,” kata Neuman. Kenyataan ini mematahkan stereotaip bahawa wanita lebih emosional. Tapi Neuman justeru mengatakan lelaki juga emosional hanya saja mendedahkannya secara berbeza.

Lebih lanjut, kaunselor perkahwinan ini menyebutkan 12 peratus lelaki tetap akan curang sebaik apa pun isterinya. 55 peratus lelaki menyembunyikan hubungan dari isteri dan hanya 7 peratus yang akan mengaku hubungan tersebut.


Ciri-ciri suami yang mempunyai wanita simpanan dapat dilihat dari segi jarangnya kekerapan dia menghabiskan masa di rumah, berkurangnya kenalan fizikal, cenderung mengelak atau sangat kritikal terhadap suami. Dalam buku Connect to Love: The Keys to Transforming Your Relationship, Gary juga mengungkap pelajaran yang dia dapatkan setelah menemuramah lebih dari 500 orang isteri.

“Item telefon dan lihat adakah ada perbualan mesra dengan wanita lain,” kata Neuman, “Jika perlu, letak GPS di keretanya,”

Sumber: Theadventurouswriter


Category Article

What's on Your Mind...