TEMPAT PELANCONGAN PALING KOTOR DI DUNIA



TIDAK hanya menyeronokkan, tetapi tempat pelancongan juga perlu bersih. Malangnya, beberapa destinasi pelancongan di dunia adalah terkotor.

Selain Disney World di Florida, ada beberapa destinasi pelancongan yang juga kotor.

Berikut destinasi pelancongan terkotor di dunia.

#1 Disney World di Florida


Mungkin tidak boleh dikira berapa ramai orang yang melawat Disney World di Florida, Amerika Syarikat. Banyaknya jumlah pengunjung menjadi bukti Disney World menjadi salah satu destinasi pelancongan yang sangat popular di dunia.

Sayangnya, banyaknya pengunjung juga membuat Disney World menjadi destinasi pelancongan terkotor di dunia. Hampir ribuan tangan orang memegang tunggangan, sehingga boleh bayangkan bagaimana kebersihannya.

#2 Grauman Chinese Theatre, Hollywood


Siapa yang boleh menolak meletakkan tangan mereka ke cetakan tangan selebriti di halaman depan Teater China? Malangnya, beribu-ribu orang lain telah menyentuh cetakan tersebut terlebih dahulu. Jadi, boleh dibayangkan kuman-kuman yang mungkin melekat di sana.

#3 St. Mark Square di Venice


Ribuan merpati membuat pemandangan di St Mark Square di Venice indah. Ratusan orang akan dengan senang hati bermain-main di antara merpati-merpati tersebut. Sayangnya, sampah dan kotoran dari merpati membuat ini kelihatan kotor.

#4 Kuil Karni Mata Rajasthan


Kuil ini ditubuhkan untuk menghormati dewi India, iaitu Karni Mata. Namun, sayangnya kuil ini juga menjadi rumah bagi ribuan tikus yang dipercayai jiwa pengikutnya.

Sumber: Totaltravel


Category Article

What's on Your Mind...