Kisah Lelaki 171KG Ini Berjaya Kuruskan Badan Inspirasi Terbaik Untuk Semua


Mungkin lelaki bernama Jazli ini boleh jadi inspirasi dan contoh yang baik buat mereka yang mempunyai azam untuk kurus namun sering kecundang dan tidak mempunyai motivasi diri yang tinggi. Mengaku sudah gemuk sejak berusia dua tahun, anda pasti kagum melihat diri Jazli yang sekarang! 

Artikel ini adalah hasil nukilan En Jazli Hassan

Kegemukan bukan baru bagi diri saya.sejak berumur dua tahun kegemukan telah dekat dengan diri saya.dari kegemukan diri saya bangkit bangkit..biarpun berkali-kali saya gagal menurunkan berat.saya cuba dan terus mencuba hari ini saya ingin buktikan di mana ada kemahuan dan usaha tiada yang mustahil.dari 171kg sy bermula akhirnya hari ini berat saya dah mencecah 85kg.saya telah buat 86kg seorang lagi manusia seberat anda semua.

Saya hanya mengamalkan diet low calories dsi samping membuat senaman berbasikal MTB ,berjoging,hicking dan latihan di gym.tiada mengamalkan sebarang produk pelangsingan.fomulanya hanya semangat dan nekad untuk berubah.pada hari ini saya tiada lagi masalah tidur berdengkur,saya mampu berjoging,mampu berkayuh basikal berpuluh kilometer dan saya rasa lagi berkeyakinan tinggi..

Saya hargai sokongan semua team basikal MTB seluruh malaysia yang berikan sokongan dan mengayuh bersama demi misi ini.terima kasih juga buat semua follower sy dari sy live MHI tv3 dan semua yang mengenali saya yg tiada putus2 berikan semangat pada saya.terima kasih kepada barisan Doktor pakar Pusat obesiti malaysia hospital putrajaya yang membantu sy mencapai impian saya sejak kecil.saya akan berusaha capai target sehingga berat saya mencecah 73kg..

Kiritikan,hinaan,pujian dan sokongan saya ambil sebagai pembelajaran dan pembakar semangat untuk saya berjaya capai matlamat...terima kasih semua.

Jika ia mampu berikan inspirasi buat semua saya izinkan posting ini di sharekan..


Category Article

What's on Your Mind...