Pregnant Masa Semester Akhir, Wanita Ini Cerita Suka Duka Kahwin Muda Hingga Capai ‘Relationship Goal’


Jodoh itu sememangnya rahsia Allah. Ikuti kisah pasangan sama cantik sama padan ini dalam mengharungi dugaan kahwin muda sehingga boleh dilabelkan sebagai ‘relationship goal’! Apa ceritanya?

Artikel ini adalah ahsil perkongsian Eva Afifa

Harini rasa macam nak bercerita sikit pasal life weols , 
kitorang start kenal kat fb je pon , time tu lepas espiem, 
sementara tunggu result tu memang mencari ahh kan , 
hahaha ,

nak di jadikan cerita aku ni takde la lawa mane pon tapi peminat tu memang ramai ahh .. Aku kawan je dengan dia ni , 

Ya Allah niat memang ada tak elok jugak , sekadar kawan je takde rasa cinta ,
sebab time tu aku ada orang lain .. Kiranya cinta mati ah kekonon , bersumpah seranah tak nak kat dia ni , kau tak caye , kau tanya la kengkawan semua memang aku tak nak kat dia ni,

Time aku masuk belajar kat uitm shah alam , aku memang bercinta dengan orang lain , tapi malang nya cinta aku tu terhenti sebab dia ada orang lain , 
tapi katanya dia memang ah sayang kat aku , nak di jadikan cerita jugak , 
suami aku yang sekarang ni stay tunggu aku even aku lansung tak pandang dia, duk pandang yang lain . 

Dia stay doe tunggu aku sampai aku rasa annoying giler ah dia ni .. Kacau2 aku..
Dah orang tak nak tu kau nak apa lagi .. 
Time bf aku tinggalkan aku tu memang banyak ahh mamat2 hadir, dia pon sua muka jgk tanya khabar smua, tapi aku layan gitu2 je..

Dalam sepanjang semester tu memang aku jumpe macam2 orang , tapi tak menjadi jugak , aku frust giler kot , 
pastu laki aku ni duk tak habis2 ngekjas aku , last2 aku terima yelaa tgh down kan.. Buat keputusan kalau dia betul2 nak aku , masuk minang , malas nak couple2 . 
Raya ketiga dia masuk minang aku , then 3 semester nak habis belajar tu kawen , aku bercinta dengan dia lepas kawen.

After kawen dia graduate n alhamdulilah lah rezeki dia , 
lepas kawen terus dapat keja , 
aku time tu still mengagahi nak habis belajar , last sem pregnant pulokkk..
Mak aii bawak perut g kelas , kau rasee??? 
Time tu zaman rock lagi baby dalam perut aku rempit do p kelas .. 
Duduk pon asing lagi dengan husband jumpa weekend.. Takde rumah takde ape...
Ohh terseksa jiwa raga . 
Last sem aku habiskan jugak study aku tak kira aku nak jugak habiskan tak nak extend sayang sikit lagi wei .. Walaupon susah aku gagah perabih jugak ,

Allah permudahkan urusan kami , hidup takde senang sangat , tapi alhamdulilah sama2 ada masa depan sendiri , ada rumah sendiri , ada kereta semua kelengkapan sendiri ..

Orang lain graduate bawak mak ayah , aku bawak baby n suami.. 
Tapi abang aku join jugak 😁..alhamdulilah jugak sekarang umur 22 tahun dah ada kerjaya sendiri ( keja biasa2 je la) aku pernah bina butik atas jenama aku , aku kelola sendiri , (sekarang dah tutup sebab pindah ke shah alam ) weekend aku buat part time photoshoot pakaian muslimah , and ada bisnes online.rezeki memang tak pernah putus .. 
Semua menjadi alhamdulilah~~

semoga Allah terus murahkan rezeki kami sekeluarga.

# Cuma nak cakap sebenarnya orang yang kita rasa annoying , tak suke , menyampah tu laa yang selalu jadi laki kite .. Dan di sebalik kesusahan tu akan ada kebaikan dia.. Usaha jangan berenti . Kawen muda , memanglah takde apa2 tapi Allah akan buka kan pintu rezeki itu seluas2nya.. Nak dengan tak nak jerr.. 😬 Lepas ni kalau nak kawen muda jangan pikir nak bagi makan pasir , keja kau kawen , jaga amanah Allah , bab rezeki selagi kau usaha Allah tentukan.. InsHaAllah.. ☺😘


Category Article

What's on Your Mind...