Walaupun Ayah Pergi Selamanya, Rinduku Padanya Akan Selalu Ada


Pemergian orang yang kita cintai untuk selama-lamanya jelas memberi kesedihan yang mendalam. Seiring waktu berjalan, kesedihan dan rasa duka itu memang akan berkurangan. Tapi rasa rindu padanya akan terus ada.

Seorang ayah di hati seorang anak perempuan tak ubah seperti malaikat pelindung. Ayah yang selalu ada, walau tak banyak bicara dia akan selalu berusaha melindungi kita. Hanya tak semua anak boleh terus bersama ayah seumur hidup. Ketika takdir berkata lain dan kita harus berpisah dengan ayah untuk selamanya, rasa sedih dan terpukul pastilah kita rasai.

Untuk yang tak lagi dapat bersama ayah atau melihat senyumannya kembali, rasa rindu padanya mungkin akan terasa menyiksa. Kadang rasa ingin bertemu itu sangat kuat. Walau begitu, percayalah dia sekarang bahagia dan baik-baik di sana.

Tak Terganti Memori Bersamanya Selalu Ada


Tiada yang dapat menggantikan dirinya. Dia akan tetap jadi ayah nombor satu di dunia. Walaupun sekarang sudah tak lagi dapat melihat senyuman dan wajahnya, tapi masih boleh mengenang saat indah kenangan bersamanya.

Ayah selalu mengerti. Selalu berkorban walaupun tak banyak bicara. Dia menunjukkan cintanya walau tak pernah mengatakannya. Diam-diam mengorbankan banyak tenaga dan masa demi memastikan semua keperluanmu dan keluarga boleh dipenuhi dengan baik.

Ada Ruang Terasa Kosong Di Hatimu Tiap Kali Anda Mengingatnya


Setiap kali kamu teringat padanya, tiba-tiba ada ruang kosong di hatimu. Ada yang hilang dan tak kembali lagi di hatimu. Perasaan ini sering membuatmu lemah dan goyah. Seperti kehilangan pijakan yang selama ini selalu menguatkanmu.


Dia Baik-Baik Sahaja


Sedih dan sakit hati ini rasanya ditinggal pergi oleh yang paling kita cintai untuk selama-lamanya. Kita juga tak dapat menemuinya dan bertatap muka lagi dengannya. Yang boleh kita lakukan hanyalah memandang fotonya, mengingati kembali saat bersama kita.

Tapi yakinlah dia baik-baik saja sekarang. Doakanlah. Teruskan kebaikan yang pernah dia ajarkan pada kita. Buat dia bangga dan jadilah seorang anak yang boleh jadi cerminan terbaik ayahnya.

Ayah memang pergi untuk selamanya. Namun, kebaikan dan kehangatan kasih sayangnya akan sentiasa kita kenang. Kehadirannya tak pernah sia-sia. Dia akan tetap menjadi orang yang menduduki ruang paling istimewa di hati kita.
Sumber : Alifchannel


Category Article

What's on Your Mind...