Wanita Ini Kongsi Tips Kumpul Setengah Juta Pada Umur 22 Tahun


just nak share
mcm ne nak displin duit dlm berniaga
mcm ne dian leh capai 10k saving wlpn bisnes kecik2 time umur 19tahun
mcm ne dian leh saving hampir setgh juta umur 22tahun

tkde niat nak riak.. ramai suka pm dian benda ni
penat nk jwb inbox 1-1 hehehe

>> letak 1 target dan tanam kan sifat sayang duit dan suka tgk duit <<

contoh

1 batch modal dian 1000 .untung bersih 600

1hb ambek stok 1000.. 7hb habis terjual semua rm600 untung bersih masuk bank niaga

total dlm acc bank ada 1600

jadi .. 600
bawak keluar duit tu asing kan..

baki ada 1000 lagi dalam bank
8hb restok. duit modal yg 1000 tu pusing balik

contoh 1 bulan repeat 4kali
so untung 600 x 4kali
= untung bersih rm2400

MODAL
jgn sesekali guna wlpn terdesak sgt
1 kali guna duit modal..akan buat bisnes stuck
ramai suka guna duit modal beli pampers anak la..beli itu la beli ini la

org kata << awk kaya boleh la.. kami org susah .
NO ! DIAN MULA DENGAN SGT SUSAH ..
mmang dari jual bedak pixy
dian sgt displin duit modal

masa umur 18tahun smpai skang modal utk restok ratusan ribu.. kena displin
---------------------------

dengan untung ni lak dian buat system gaji....

untung sebulan rm2400 ..
jd gaji anggaran 1k untuk diri sdiri
1400 saving

aku suka saving ..
suka sgt , jadi selalo nya saving lbeh byk dari gaji
tp depend kpd korang gk..
kalau agak boros..
ambek la gaji byk skit..
saving kurang skit

MODAL ! jgn usik kecuali

tbe2 sale mingkat permintaan byk jd...
jd ambek duit saving utk tmbh modal

dari rm1000 mungkin kpd rm1500

..wlpn sale dian 1 bulan 6angka
tp gaji dian 1 bulan beberapa je
yg tu la shoping
yg tu byr duit kereta
tak termasuk duit mak abah
mak abah lain

masa aku beli iphone..
dua bulan gaji bru beli..
masa tu gaji dian 3k ..
sale bulanan 5angka
selebihnya saving

kalau tbe2 mak ckap .. naaa nak beli ni ni laa.
pakai duit gaji..bukan duit saving or modal
selagi mampu guna duit gaji..

salah 1 kejayaan saving , kereta ,tanah , depo rumah
malas tulis lbeh2

akummang suka saving
tp displin kena tggi
aku pon kdg terbebas
tp de gk org fikir

" alaaa bisnes sendri tk kan hidup pon bercatu ? "

bg aku bukan catu tp ada target..
aku target nk saving 1juta sblom 1dis 2014
so aku displin kan diri utk capai
kdg2 aku reward diri aku

contoh holiday, perfume,shoping mekap
bukan tiap2 hari shoping,tiap2 hari holiday
nak shoping hari2 blh..
tp limit 5k..sbb gaji aku byk tu jee
dulu laa taun 2014 hehehe

kena pndai uruskan duit
tak hairan ramai dah bisnes 3-4tahun
tapi takde saving
sbb pengurusan duit gagal

good nite ! jgn tak bangun soq naa
gmbr takde kena mengena 😋😋


Category Article

What's on Your Mind...