17 Tahun Bekerja, Gaji RM10k Sebulan, Wanita Ini Diberhentikan Kerja Kerana Harga Minyak Jatuh


Semakin hari, semakin banyak beban yang terpaksa rakyat Malaysia lalui. Kos sara hidup semakin meningkat namun gaji masih lagi ditakuk lama.

Lebih malang lagi, ada yang telah diberhentikan kerja walaupun sudah berbelas tahun berkhidmat dengan alasan harga minyak jatuh merundum.

Berikut merupakan luahan wanita yang melalui pengalaman pahit itu. Siapa pun beliau, semoga dia tabah menghadapi ujian dan pintu rezeki lain terbuka luas untuknya.


Aku dh keje dlm bidang oil and gas dh nak dekat 17 tahun. Aku bermula dari bawah sampaila aku dpt jawatan yg kukuh dan gaji yg besar. Gaji aku dekat rm10k. Alhamdulillah dengan gaji tu aku dpt membantu suamiku menyara anak anak ku yg kecil seramai 4 org.

Kehidupan aku sempurna. Aku dapat beli rumah sendiri dapat beli kereta sendiri dan dpt sekolahkan anak anak ku di sekolah yg bagus.

Tidak pernah riak di hati ini aku dpt kerja yang bagus walaupon aku hanyala lulusan diploma sahaja. Mungkin ini rezeki yang Allah bagi. Rezeki anak anak fikirku

Tanpa ku duga,1 hari aku dipanggil oleh HR dan dibagi surat berhenti kerja.
Ya Allah gugur jantungku.Terbayang anak anaku. Disebabkan harga minyak yang jatuh merundum aku kehilangan kerja.

Sekarang aku masih menganggur. Sudah puas hantar resume sane aini ibarat peminta sedekah tanya smua kenalan ku mana ada kerja kosong.

Benarla kata orang..saat kita kehilangan semuanya barula kita kenal yang mana sahabat

Aku masih buntu tak tau apekah hikmah di sebalik ujian yang Allah dugaku. Perit…begitu perit.

Suamiku hanya bisnes kecil kecilan ditambah pulak sekarang ni beliau jugak sedang sakit.

Ya Allah sungguh besar dugaanmu.
Yang aku pinta…berilah aku ruang untuk aku mencari balik sinar kehidupan. Bantula aku keluar dari jalan ini Ya Allah.

Semoga ada rezeki buatku untuk aku menyara anak anakku InsyaAllah

– Deena


Category Article

What's on Your Mind...