Elak Minum Minuman Ini Untuk Turunkan Berat Badan 4Kg Dalam Sebulan


Setiap orang impikan berat badan yang ideal di samping dapat menjaga kesihatan diri dengan baik. Tetapi ramai yang tak sanggup untuk mengawal nafsu makan dan menyebabkan berat badan meningkat dengan mendadak tanpa sengaja.

Pengambilan makanan yang tidak terkawal adalah antara penyumbang utama peningkatan berat badan. Bukan itu sahaja, minuman bergas dan bergula tinggi juga boleh menyebabkan badan menjadi gemuk dan boleh menyebabkan obesiti jika tidak dikawal dengan baik.
Elak minum minuman ini untuk turunkan berat badan 4kg dalam sebulan

Tapi jangan risau, ada satu cara yang mudah untuk diamalkan untuk mendapatkan berat badan yang ideal. Cuma anda perlu mempunyai disiplin yang tinggi untuk melakukannya. Caranya anda perlu berhenti dari meminum minumam yang manis/bergas dan gantikan dengan air masak atau air putih sahaja serta sedikit diet yang seimbang. Kesannya anda dapat lihat dalam masa 1 minggu di mana berat anda mungkin turun 1kg atau 2kg dalam masa seminggu. Dalam masa sebulan pastinya berat anda dapat diturunkan 4kg atau 5kg bergantung kepada diet anda.

Cuba gantikan minum air manis dengan air masak atau air putih

Selain itu anda boleh mengamalkan meminum air putih sebelum makan. Minum air putih sebelum makan dapat menyebabkan perut rasa penuh dan kenyang dan membuat kita makan dengan kuantiti yang sedikit. Minum air putih selepas makan juga dapat membuat kita kenyang dan berhenti dari menambah makanan.

Perlu diingatkan, anda haruslah mempunyai disiplin yang tinggi untuk mendapatkan berat badan yang anda idamkan. Selamat mencuba


Category Article

What's on Your Mind...