Lelaki Sanggup Habis RM645k Kerana Mahu Kelihatan Seperti Jack Ma

Minat dan obses terhadap pengasas Alibaba Group, Jack Ma mendorong seorang lelaki menjalani pembedahan plastik yang menelan belanja ribuan ringgit supaya kelihatan seperti idolanya itu.

Huang Jian, seorang jurujual dari Shenzhen, China dilaporkan telah membelanjakan 996,000 yuan (kira-kira RM645,897) bagi merealisasikan impiannya untuk memiliki wajah seperti bilionair China itu.


Huang Jian


Jack Ma

Menurut sebuah portal tempatan, Jian sanggup terbang ke Korea Selatan untuk melakukan pembedahan plastik yang mana negara jiran itu sememangnya terkenal dengan industri tersebut.

Malah Jian juga berharap ‘penampilan’ baharunya dapat merubah nasibnya dan bercita-cita untuk berjumpa dengan Ma suatu hari nanti.

Bagaimanapun, tindakan Jian menjalani pembedahan plastik disifatkan sebagai ‘karut’ dan membazirkan wang oleh netizen negaranya malah segelintirnya mendakwa rupanya langsung tidak menyerupai taikun Internet China itu.

Tambah portal itu lagi, ketaksuban Jian untuk melakukan pembedahan adalah berpunca daripada kisah kanak-kanak bernama Fan Xiaoqin yang mendapat jolokan ‘mini Ma’ kerana memiliki wajah iras hartawan berkenaan.


Fan Xiaoqin (kiri)

Malah kanak-kanak 8 tahun dari tenggara China itu turut sensasi di internet serta mendapat tajaan dari Ma untuk menampung pembelajaraannya.

Oleh kerana tuah yang diterima oleh si cilik itu telah mendorong Jian nekad melakukan pembedahan plastik serta berharap dirinya digelar sebagai ‘medium Ma’.

Sumber : Mynewshub.cc


Category Article

What's on Your Mind...