Hampir Kehilangan Anak Depan Mata, Kereta Istima Tiba-Tiba Tarik & Angkut Lari Stroller


Cerita ini ditulis oleh Carmieylla melalui laman Facebook beliau.

Sila baca dan sebarkan. Aku kongsi cerita ini bukan berniat untuk menyalahkan atau memalukan sesiapa tetapi untuk kita ibu bapa sama-sama lebih berwaspada apabila membawa anak-anak keluar. 

Insiden ini baru saja terjadi dalam seminggu yang lalu di shopping mall Klang. Adik aku bersama dengan isteri dan anak mereka yang berusia 8 bulan, keluar seperti biasa menghabiskan cuti hujung minggu bersama. Seperti biasa, shopping mall itu memang sentiasa ramai orang. 

Semasa nak mencari parking, memanglah maha seksa kan. Round punya round, dapatlah satu parking yang terletak di hadapan pintu masuk. Pada ketika itu memang ramai orang yang lalu lalang di situ yang mana orang boleh nampak kita dan kitap un boleh nampak orang.

Selesai parking, adik aku keluar dan buka bonet belakang untuk keluarkan stroller baby dia. Selesai setup stroller, dia letak seketika di bahagian tepi kereta bahagian depan dan kembali semula ke kereta untuk mengangkat anaknya. Pada ketika itu, isteri dia sedang sibuk membancuh susu. 

Baru beberapa langkah adik aku jln menuju kt kreta, dgn tiba2 & sepantas kilat ada 1 kereta estima black stop & blok deapn kereta dia. Sorang laki turun, and terus tarik & angkut stroller adik aku masuk estima tu. Pastu blah dengan speed laju bak cheetah! And ofcos kita sedia tau…dorang bukan la niat nak curi stroller kot!! Allahuakhbar!!

Jadi kepada ibu bapa di luar sana, zaman sekarang memang lebih bagus menjadi lebih paranoid even tiada apa-apa. Being paranoid can be one of the safty measures to prevent this life-threatening incident from happening!

Adik aku almost hilang anak dia. The only son! I almost lost my nephew & mak aku smp ke hari ni still x boleh sebut & cakap psl hal ni kat umah. In fact, kat umah nobody talked about it back home. We just did what we had to; leave it to the police

Alhamdulillah, we can never thank you & sujud syukur kehadap Illahi for this protection. Frightening episode cmni bleh jadi dlm sekelip mata di tmpt yg open & x penah kita sangka! And yes, it also happened di siang hari! May Allah keep our children safe. Ameen. Kita sama2 doa, insyaAllah.


Category Article

What's on Your Mind...